By the face

Amb l’arribada del fred el record de l’estiu queda molt difós, però t’hauria agradat que et regalessin tres setmanes a una localitat italiana, el donessin 3000 euros i tot això només per comentar les teves vivències en un blog?

Doncs això és el que va fer Coca-Cola amb la seva marca Bitter. A les portes de l’estiu va llançar una convocatòria (campanya viral) on buscava un ambaixador perquè representes la marca a Monterosso al Mare, regió mare del bitter.

Mitjançant una campanya de marketing online els candidats van haver d’enviar un vídeo a la web www.conocecocacola.com i respondre a unes preguntes (molt complicades): ¿Cómo y dónde sería su hora del aperitivo ideal?; explicar per què són els més “aperintiveros” i això sí, descriure les qualitat de Bitter de Coca-Cola.

Van ser els propis consumidors els que van votar els cinc millors vídeos. Finalment un jurat va escollir al guanyador.

Això el que evidencia és la tendència de les marques i en especial de Coca-Cola a realitzar concursos per així guanyar rellevància a Internet. Les marques barregen l’interacció de les xarxes socials, amb galeries de fotos, vídeos, blogs, microblogs… Et fan partícip de la marca, tant que volen que la representis arreu del món. Et fan sentir important, això sí, per si escàs acompanyen el premi amb uns quants euros…

Però no patiu, per ser ambaixadors de Bitter ja és massa tard però per ser ambaixador, de la felicitat, de Coca-Cola encara esteu a temps. Hi ara no només t’ofereixen visitar Monterosso al Mare,no, ara viatjaràs per 206 països by the face. Coca-Cola ha convocat una votació mundial per escollir a tres finalistes que viatjaran per tots els països on es ven la marca i a aquest tour l’han batejat com Expedition 206.

I pensareu, i que guanyen ells? que guanya Coca-Cola? molt fàcil, guanyen que jo estigui parlant aquí d’ells (by the face), guanyen que els vídeos que presenten els concursants ja estiguin al You Tube, guanyen que les fotos estiguin a Flick, que es creïn grups a Facebook, que es facin perfils a Twitter… en definitiva, guanyen la notorietat i rellevància a Internet que amb un simple banner no haurien aconseguit. Guanyen que facis publicitat de la marca sense que siguis conscient que ho estàs fent. Guanyen que es parli de Coca-cola.

Sí, sí, by the face.

Deixa un comentari

Filed under Uncategorized

Deixa un comentari